Cum contribui

Consultanță

Situațiile nedorite cu care se confruntă companiile pleacă de multe ori de la disfuncțiuni produse de oameni. Printre cauze, experiența insuficientă, aprecierea eronată a stării organizației, obiceiuri dăunătoare etc. 90% din succesul unui proiect de consultanță este identificarea corectă a cauzelor iar 10% implementarea cu succes a soluției. Un consultant bun este acela care ajunge la miezul problemei și ajută organizația să pargurgă corect pașii necesari schimbării.

Training

Problemele unei organizații nu provin din faptul că își pregătește oamenii iar aceștia pleacă ci că nu-i pregătește și rămân. Pentru ca un training să reușească, cel care îl susține trebuie să aibă capacitatea de a pune un diagnostic corect situației, precum și de a oferi o soluție potrivită. Acest lucru cere o experiență solidă, validată prin rezultate. Mai mult despre cum trebuie să fie un trainer, aici.

Prezentări cu impact

Psihologii folosesc sintagma de "moment Aha!" sau "experiență evrika!". Este acea stare a minții în care o situație încâlcită se descâlcește și apare o soluție, un răspuns util însoțite de o energie pozitivă. Un prezentator experimentat este un generator de momente Aha! în intervale scurte de timp, efect care mobilizează energii latente. O investiție mică dar cu impact mare.

Coaching

La unul din exercițiile pe care le propun clienților mei și care nu e complicat de rezolvat ca algoritm de lucru, 95% dintre ei nu reușesc să identifice obiectivele în primele minute. În multe sesiuni de coaching am întâlnit aceeași situație, dificultatea de a pune degetul pe butonul potrivit. Rolul unui coach nu este de a da sfaturi ci de a fi util în a identifica o problemă sistemică și de a fi ghid pentru găsirea și implementarea unei soluții.

Arii în care lucrez

Management strategic

Sintagma se referă la tot ceea ce este necesar (planificare, monitorizare, analiză și evaluare) pentru ca o organizație să-și atingă scopurile și obiectivele. Este o metodă structurată la care organizația participă definindu-și viziunea despre viitor și canalizând energia pentru a o împlini. Planificarea strategică face ca eforturile să fie mai coerente și mai profitabile iar organizația să crească.

Cultură organizațională

Unele familii sunt admirate iar altele sunt un anti-model. Diferența este dată de valorile pe care sunt construite și după care sunt recunoscute de către cei din jur. Despre organizații se poate spune același lucru. În unele rotația de personal este mare și costisitoare iar altele au privilegiul să-și aleagă cu ușurință oameni valoroși care rămân multă vreme împreună cu aceasta. Cum se poate ajunge la o asemenea situație fericită, ține de modul în care organizația își compune ADN-ul.

Conducerea echipelor

Admirăm jocul echipelor sportive performante iar cei care au practicat sporturi de echipă la nivel de performanță cunosc ingredientele din spatele succesului. Aceste ingrediente puse în valoare pot transforma un grup obișnuit într-o echipă de succes dacă cel care conduce știe ce are de făcut și cum poate face acest lucru. Aceste deprinderi se învață și pot fi accesibile oricui chiar dacă experiența anterioară nu este cea mai bogată.

Managementul schimbării

Statisticile arată că 70% din schimbările inițiate în companii eșuează. Conducerea unui proces de schimbare reușit urmărește o succesiune de etape distincte care trebuie tratate luând în calcul elementele de risc care pot duce la eșec. Această știință s-a dezvoltat cercetând un număr suficient de mare de procese de schimbare care au eșuat, descoperindu-se astfel anumite tipare ale eșecului. Înțelegerea lor poate fi cheia succesului unei schimbări.

Comunicare

Comunicarea este printre comportamentele cele mai exersate ale unui om. Uneori simplul exercițiu nu este cel care aduce și rezultatele dacă nu este practicat cu măiestrie, ba mai mult, poate face și rău. Perfecționarea acestei arii duce la înțelegerea cu oameni diferiți ca stil, la exprimarea unor puncte de vedere delicate fără a înrăutăți o relație, la atingerea cu mai puțin efort a unor scopuri și chiar la o încredere realistă în capacitățile proprii.

Inteligență emoțională

Sunt aproape 100 de ani de la prima menționare, făcută de Thorndike, a acestei laturi a inteligenței. Inteligența emoțională a devenit știință, obiect de studiu în școli și tematică de training în educația non-formală. Observațiile simple arată că succesul academic nu este un predictor pentru succesul social sau cel profesional ci punerea acestuia în valoare prin capacitatea de adaptare la mediu, adică inteligența emoțională. Faptul că aceasta este modelabilă pe tot parcursul vieții o face o tematică foarte căutată.

Impresiile celor cu care am lucrat

Ciprian este o persoană fascinantă, care face ca fiecare întâlnire, fie că e un training, fie ca e o sesiune de coaching, să fie una excepţională, indiferent dacă eşti manager în multinaţioanlă sau student la început de drum.

Învăţămintele lui Ciprian se disting prin claritate, structură clară, exemple şi poveşti cu tâlc, atent gândite şi spuse cu răbdare şi pasiune, toate foarte ancorate în realitatea măruntă de zi cu zi.

Oricine are sansa sa interactioneze cu Ciprian în sesiuni de coaching sau în traininguri, are de fapt bucuria să descopere un mentor care inspiră şi ajută să la dezvoltarea personală şi profesională.

Tulia Casvean

Group Brand Manager, Nestlé

Colaborarea cu Ciprian a fost o experiență memorabilă, dincolo de proiectele derulate împreună.

Ciprian nu are canoane. Îi ia pe toți așa cum sunt, mici sau mari. Are un sfat potrivit sau o nouă perspectivă pentru fiecare. Are un radar foarte bun pentru asta, nu te intoxică cu tot felul de modele și metode.

Sunt mulți consultanți competenți și cu experiență. Ceea ce aduce Ciprian în plus, ca ingredinte “magice”, sunt omenescul, pozitivismul exemplelor cu care își susține pledoariile. Asiști la o continuă și subtilă lecție de leadership, indiferent de subiect: pentru el, toți sunt buni, capabili, sau le mai trebuie doar puțin. Hai că se poate!

Discret, Ciprian nu te domină, te face să descoperi treptat ce poți învăța, ce poți afla nou de la el. Iar cu cei care știu deja totul are o rabdare de fier.

În final, ce mi se pare valoros în ceea ce reușește Ciprian este că după proiectele cu el rămân noțiunile, schemele, dilemele, nu imaginea lui Ciprian. Magic, nu?

Răzvan Stoica

Director General, GTS Telecom

Cip, așa cum se recomandă colegilor, este un tip mișto, care ține la o glumă, dar care știe să fie serios, în egală măsură.

Printr-o abordare directă, cursurile sunt atractive și utile, celor care vor să rămână cu ceva din experiența asta. Nu iei notițe, nu faci teme acasă, dar anumite aspecte, prin modul în care sunt prezentate, rămân în mintea celor care doresc să le rețină.

Nu este o informație obligatorie sau garantată… este o investitie pentru cei care știu să filtreze… este un curs de leadership sau poate de arbitraj, poate motivațional, poate nimic din toate astea… este un curs care scoate din rutină oamenii și celor dornici să afle mai mult decât „categorii și clasamente”, le oferă… ca să aflați ce anume, contractați un curs cu Ciprian… informația de calitate nu este gratis !

Bogdan Casian Avram

Director Logistică, Isopan Est

Pe Ciprian l-am întâlnit într-un program de training care a acoperit module de leadership, comunicare, coaching, mentoring, inteligență emoțională etc, gândindu-mă că va fi un training cu un trainer ca oricare altul. Lucrurile aveau să fie departe de ce gândeam inițial și pot spune că după aceea mi-au schimbat modul de percepție și abordare atât din perpectiva managerului, a angajatului sau a unui simplu om.

Cel mai mult am apreciat faptul că Ciprian este „natural”, o calitate din ce în ce mai rară la traineri. De asemenea l-am apreciat pentru exemplele concrete și pentru felul în care depășea uneori linia cursului pentru a puncta sau a înțelege mai bine anumite aspecte.

Am apelat de asemenea la sfârșitul sesiunii la sprijinul lui într-un subiect sensibil și deși nu era obligat să mă ajute, a reușit printr-un coaching fin să ma facă să îmi răspund singur și să iau cea mai bună decizie.

Cred cu tărie ca ownerii de companii ar trebui să își aducă echipele de management să participe la astfel de sesiuni și foarte important să aplice. Am mai participat la sesiuni de training, dar Cip – cum îi spun apropiații – este mult în fața altora și cred că va rămâne acolo datorită evoluției sale de zi cu zi.

Cătălin Scarlet

Critical Incident Consultant - SWAT Team, NTT DATA, Inc.

L-am cunoscut pe Ciprian ca Trainer intr-un program care-și propunea să facă lumină în privința EQ-ului într-o companie din industria IT&C pentru echipa sa de management, și primul meu gând, dupa prima sesiune de training, a fost că om mai bun să vorbească și sa transmită inteligența emoțională la fața locului nu am fi găsit.

Așa s-a dovedit până la final de program! Anii de experiență, pregătirea academică, spectrul larg al subiectelor pe care le poate aborda, capacitatea imensă de ascultare activă și de înțelegere a pozițiilor din care oamenii își susțin opinii și credințe, însuși portul și vorba sa, sunt toate elemente care fac din Ciprian omul pe care ți-l dorești ca să te învețe să te reinventezi, ridicându-ți la fileu, subtil, dar hotărât, niște semne de întrebare extrem de valide cu privire la modul în care te comporți și ce impact poate avea acest lucru asupra celorlalți.

Un foarte bun comunicator, un fin observator, un simț al umorului extrem de plăcut, toate și încă altele, fac din Ciprian persoana cu care îți face o deosebită plăcere să colaborezi!

Ioana Jenssen

HR Passionate Consultant, Business Owner at HR Connect

Profesionalism, pasiune și responsabilitatea lucrului bine făcut sunt 3 dintre calitățile care îmi vin în minte când vorbesc de Cip. Și sunt lucruri testate și pe “pielea” companiei Pandora. Recomand cu încredere serviciile lui ori de câte ori am ocazia.

Doru Simiz

CEO Pandora Prod

Cu cine am lucrat

Proiecte din ultimii ani